31
Ian
10

Poveste din Lumea Inconştientului

Maestrul Selenar şi Miramaria-Selena

LOGICĂ  ŞI   IUBIRE


O fată independentă, singură,dar cu simţul răspunderii şi al moralităţii, a simţit pentru prima dată în viaţa ei că iubeşte cu adevărat un băiat. Nu ar fi fost primul ei iubit, dar cu siguranţă şi-a întâlnit jumătatea spirituală. Da, spirituală, fiindcă ea, în primul rând, trebuia să simtă iubirea spirituală, apoi pe cea carnală. Dar de data asta, luna căpăta proporţii enorme.

Pe nume Miramaria-Selena, dar cunoscută doar ca Miramaria sau Mira, tânăra de numai 17 ani s-a îndrăgostit complet de Cosmin, un tânăr de 18 ani. Probabil vârsta e un impediment în împlinirea completă a iubirii lor, dar cineva vă va contrazice…

„-M-am născut Maestru Selenar. Nu credeam în voi, oamenii…De fapt, nu m-am născut, cum am auzit că aţi apărut voi. Eu doar am început să exist. Nu am vârstă, dar tot timpul sunt tânăr. De fapt, pentru mine timpul nu există. E doar o iluzie…Persuasivă! Eu aparţin Întregului.Tu, fată frumoasă, nu te uita la mine că sunt rebarbativ…Sunt perimat! Dar am rămas herbul Împărăţiei. „

-Ce Împărăţie? A Cerului? A Pământului?

„-Nu. Împărăţia Totală.A fost a mea. Acum am rămas Maestru Selenar. De fapt, aşa am fost întotdeauna. Doar că…au dispărut zeii.Am fost lăsat. Dar Luna mi-a rămas, veşnic recunoscătoare, alături.”

-Zeii? Îi cunoşti?Din ce mitologie?

„-Eu cunosc zeii, le cunosc spiritele, îî cunsc după fatpe, nu după nume. Într-un fel , îi ştiu şi îi diferenţiez după zâmbet.”

-Serios? Cum aşa?

„-Să încep cu…cel mai vesel – cu bună-voie, bine dispus, iubitor al vinului – băutură alcoolică obţinută prin presarea şi zdrobirea boabelor variate a strugurilor-un adevărat şef vinicol care nu poartă decât zâmbetul ameţitor al acestor mici bobiţe. Romanii îl numeau Bachus, iar grecii Dionysos. Dar el era unul singur…”

-Cum e zeul nostru, al pământenilor: Dumnezeu şi Allah. Două nume, o singură credinţă.

„-Exact! Artemis-pentru greci, Diana-pentru romani…sau mai pe scurt, zeiţa vânătorii. Mereu vedem pe faţa ei zâmbetul de învingător, de câştigător. Când grecii strigau „Hefaistos”, parcă auzeai focul trosnind, flăcările arzându-se una pe cealaltă…iar romanii, ceva mai impulsivi, ce e drept, doar pronunţau „Vulcan” şi parcă explodau flăcări şi erupea focul, încingând jarul care parcă blestema până în ultima secundă. Şi era doar unul : zeul focului. Alintat Poseidon de către greci şi Neptun de către romani, zeul mărilor îî indruma cu aceeaşi nevoie spirituală pe toţi în drumurile lor  pe apă, nevoie pe care o solicită şi duhurile călătorilor pe apă.”

-Vai,dar de unde ştii atâtea? Vorbeşti atât de frumos, atât de sincer şi fără reţineri, de parcă…

„-Te-aş cunoaşte?Hm…Miramaria, fată…”

-Îmi cunoşti numele?!zice ea stupefiată. Cum?

„-Păi cum să nu te cunosc?Eu asta fac! Cunosc Universul: Stau în amvonul meu,unul unic pe plaiurile învechite; şi de aici analizez tot; dar nu critic. Acum mă aflu în perigeu. Vă observ pe voi. Mai am o civilizaţie de cunoscut: familia mea.”

-Familia ta?Ai familie?

„-Da, am. Luna mi-a dăruit aceste joviale stele care mă fac şi pe mine să intru în starea lor feerică. Aceste mândre Nove, Supernove, Hipernove…”

-Şi nu oboseşti observând şi analizând?

„-Fiecare formă are însuşirea ei. Voi, pământenii, aveţi puterea simţurilor, zeii au puterea nemuririi, marţienii au puterea absolutului, iar steluţele mele au magia perfecţiunii. Eu nu sunt nici trist, nici vesel; nici mare, nici mic; nici prea-prea, nici foarte-foarte. Sunt Maestru Selenar. Zeii credeau că sunt un simplu paladin al Universului.”

-Zeii…nemţii şi sovieticii spuneau să stea liniştiţi în walhalla lor!

„-Nemţii şi ruşii…derivaţi parcă din personalitatea lui Marte sau Ares, depinde spre ce cultură te îndrepţi. Două nume, un singur adevăr: regele războiului.”

-Apropo, de unde ziceai că-mi ştii numele?

„-Eşti răzbunătoare uneori,dar întotdeauna apelezi la înţelepciune. Eşti înţeleaptă şi nu prea deschizi gura dacă nu ai ce zice:”

-Dar mă cunoşti foarte bine chiar!

„-Miramaria: o împletire de Minerva, Marte sau Ares şi Jupiter. Supremă!”

-Deci aşa ghiceşti numele oamenilor?

„-Pur şi simplu simt numele.”

-Tu cum ziceai că te numeşti? Maestrul Selenar e doar un alias, nu? Trebuie să ai un nume…

„-Numele meu este Zeto. Dar sunt Maestrul Selenar.”

-Zeto…Zeul total?

„-Nu-s zeu. Sunt Maestru Selenar.”

-Eşti veşnicia…Dar de ce Selenar?
„-Pentru că Luna e prima pe care am observat-o şi am analizat-o.”

-Noi îi zicem „Dragoste la prima vedere”.

„-Poate din cauza dragostei nu aţi primit şi voi darul nemuririi.Eu prefer să fiu Maestru Selenar. Din câte forme am cunoscut, tu eşti singura cu care am vorbit.”

-Păi n-ai vorbit şi cu Luna?

„-Tu eşti născută sub semnul Lunii…Cu ea nu am vorbit. Nu ne-am apropiat niciodată.”

-Noi îi zicem „Dragoste imposibilă”.

„-Da, dar voi suferiţi. Aveţi sentimente. Eu am doar memorie bună. Aş mai vorbi cu tine, dar trebuie să ajung în amvonul meu.”

-Mă simt foarte uşurată acum, după ce am vorbit cu tine.

„-Şi nu uita: Dumnezeu nu a interzis niciodată iubirea. Nu trebuie să te laşi decimată sufleteşte de vorbele celor din jur sau din familie. Dumnezeu nu te-a trimis întâmplător acolo unde eşti. Conştiinţa poate ţi-a dictat greşit, dar voi, oamenii, funcţionaţi pe sentiment, din inimă- Trebuie să-ţi continui drumul. Nu renunţa la ceea ce ai!”

-Îţi mulţumesc pentru vorbe, Zeto, Maestre Selenar! Acum ştiu ce am de făcut…Fă şi tu acelaşi lucru: vorbeşte cu Luna!

„-Eu şi Luna …am fost, cred eu, „binecuvântaşi” de demon. E o imposibilitate fizică între noi. „

-Dar una psihică nu este?

„-Tu ar trebui să ştii asta , Miramaria-Selena.”

-Mă uimeşti din ce în ce mai mult! Cum de ştii că mă numesc şi Selena?Pe numele de Miramaria Tâlvan mă ştiu toţi. Când, de fapt, numele meu integral este Tâlvan Miramaria-Selena. Cum de ştii asta?

„-Selena…eşti la fel de misterioasă ca şi Luna.”

-Da?

„-Da. Dar nu-i doar asta!Luna şi Cosmosul…Selena şi Cosmin. Voi nu trebuie să trăiţi separat! Nu e o întâmplare că trăiţi în aceeaşi sferă, aceleaţi locuri, aceeaşi vreme, aceleaşi timpuri, aceeaşi iubire…acelaşi sânge…”

-Sânge?!

„-Da. Sânge…”

Şi toată discuţia asta a avut loc după ce ea a descoperit că el îi este frate. Ea locuia singură de foarte mult timp. el doar cu fratele lui mai mare, şi de mai mult timp! Părinţii ei sau cei care au crescut-o până la o vârstă, erau stabiliţi în străinătate, cu afaceri, de ani buni. De şi mai buni ani, părinţii lui erau, de asemenea, cu afaceri, stabiliţi în străinătate. Mama ei şi tatăl lui erau fraţi. Ei nu ştiau nimic. De fapt, ea a fost adoptată de mătuşa ei. Dar nimeni nu a bănuit nimic. Ştiau doar „cei maturi” care ka imaturitate au comis  o imprudenţă. Când au dorit să-şi oficializeze logodna, şi-au  făcut amândoi părinţii să revină în ţară. Cosmin şi Miramaria nu bănuiau nimic.Nici părinţii nu-şi cunoşteu viitorul ginere, respectiv, viitoarea noră. La apariţia părinţilor, totul a ieşit la iveală: cei doi au aflat că sunt fraţi de sânge. Nu sunt sigură de ceea ce ar fi făcut alţii, dar bănuiesc. Dar ei, siguri pe iubirea lor carnală şi spirituală, şi-ai eliminat spiritual părinţii buni şi pe cei adoptivi. Cum părinţii nu au fost d eacor cu nebunia lor de a continua, cei doi şi-au împlinit iubirea. Lor chiar nu le-a păsat de mediul înconjurător. Iubirea a învins logica.

Discuţia cu Maestrul Selenar precum şi existenţa acestuia, sunt puse sub semnul îndoielii. Nu se ştie sigur dacă discuţia a avut loc sau a fost tot ceea ce a vrut ea să audă. Sau poate a avut loc, dar au fost alte vorbe…Precizie imprecisă…

Şi totuşi, iubirea lor există şi azi…



2 Responses to “Poveste din Lumea Inconştientului”


  1. 2 Februarie 2010 la 2:00 PM

    ..Ce povesti frumoase zici tu… de unde le scoti?

  2. 5 Februarie 2010 la 8:41 PM

    Mira,ma bucur nespus ca te cunosc,scrierile tale sunt de o gingasie fara seaman care izvoraste din sufletul tau curat ca lacrima,am citit aceasta framantare a adolescentei,care spera ca si-a gasit jumatatea spirituala,ce inseamna IUBIREA VOASTRA,pentru noi,iar multi nu stiu sa o pretuiasca,ai un har divin al scrisului si de abia stept sa citesc,in fiecare seara acest ETERN FEMININ,pe nume Mira,o seara minunata🙂
    p.s.imi cer permisiunea sa te trec in blogroll,dar sub ce nume?!
    ai o dedicatie muzicala pe blog.


Opinia ta este...

