18
Mai
10

Blestemul paharului gol

I.
Dupa cateva zile in care am crezut ca singura mea salvare este moartea (desi sunt prea lasa ca sa mor de bunavoie), vine ziua realmente SALVATOARE, sambata! Din nou luna Mai, din nou semne de intrebare: Vine? (si nu e asta singura intrebare).
Nu credeam ca scoala imi va face chiar atatea probleme! Merg la scoala, un prof vine la ora, altul nu; iar cel care vine, evident ca nu are chef de noi! (ce sa mai zic de mine?) Singurii profi care chiar se tin de treaba sunt profa de mate, proful de filo si diriga (fizica). Profa de romana are doar o tentativa de predare, in rest ne priveste cu ura (cel putin pe mine).
Vremea de afara e atat de frumoasa incat m-as duce dracului odata! Dar nu am cum. Cineva nu ma lasa. Si mi-e dor de acel cineva. Dar ii pasa cuiva?
Revin la subiectul “scoala” (caruia ii adaug predicatul nominal “e de tot rasul”) si ma uimesc de faptul ca pentru prima data in 4 ani m-am mobilizat si am conceput si am realizat de una singura un proiect la chimie in care era vorba despre…ceva din “trecut” la care nu m-am priceput niciodata (si am si dovezi – chimia mea din clasele a 10-a si a 11-a), iar acum, brusc a crescut interesul (sa o ajut pe Mihaela sa obtina media 10 pe semestrul asta si pe Radu sa obtina o nota la chimie). In fine, in ciuda faptului ca am lucrat vreo saptamana la proiect, la realizarea lui in Power Point, profa imi spune ca nu avem video proiector pentru a-l prezenta (serios? Avem unul in sala de audio-vizual, unul in laboratorul de fizica si inca unul in sala de consilii, cred, dar cui ii pasa?). Am zis OK! Il prezentam “de pe foi”. Asa am facut. Numai ca, cu o seara inainte, a plouat in ultimul hal, am ramas fara curent si am schitat/desenat strucura nitrometanului si a nitrobenzenului la lumina lanternei. Eu! Am prezentat proiectul impreuna cu Mihaela si Radu, iar la final profa ne-a cerut proiectul pentru ca nu a fost atenta. Asa a zis ea. Eu ce sa mai zic? In fine, mai sunt si durerile de la operatie (operatie care a fost totusi acum 3 luni chiar) ce persista si persista si…chiar imi provoaca nervi si stress si…Ce mai conteaza? E sambata! Maine am reintalnire. Cred. Abia astept. Dar nu stiu daca vine. Nu conteaza. In seara asta cineva avea sa sufere…
-Doamne, daca a patit ceva? Daca i s-a facut rau? Daca nu ii este bine? Vreau sa-i fie bine!
Si era foarte bine. Numai eu nu eram bine…
(IAR ACUM, CEEA CE AS FI FACUT, DAR NU S-A INTAMPLAT. SI NU AVEA CUM SA SE INTAMPLE)

 

II.
Seara.
Fericita, intr-un club, doar eu si o sticla de vin rosu. Luminile apar si dispar…Sunt asa de fericita…
Privesc paharul cu dispret; el gol, eu plina de nervi…
-Sa vedem care e mai tare!ii zic.
Presimt uraganul, presimt cum unele lucruri imi vor iesi de sub control. Si asa mila mi se face de acel pahar, incat il umplu cu vin. Rosu. E atat de bun…atat de cald in club…asa mult fum…Fumul imi aminteste de cineva. Si imi e dor de acel cineva. Din nou isi face ploaia aparitia, dar dupa o vijelie puternica, tunete de groaza, fulgere aspre si infioratoare si…barem nu vine calma, doar cu 2-3 nori. Nu! Vine cu “piatra”. Foarte frumos. Dar el, paharul meu cel plin, incepe sa se goleasca. Si nu ii e rusine deloc. Mie ar trebui sa imi fie rusine, ca eu il las gol. Dupa vreo ora de ploaie, se insenineaza. Stelele stralucesc pe cer (ca in alta parte nu avea unde), iar eu inca mai am putin vin in sticla. Nu ma batai. Nu am cum. Sunt prea ametita ca sa ma ridic de pe canapea…Hm, cuvantul “canapea” deja imi aduce aminte de cineva. Si imi e dor de acel cineva…O tipa danseaza, in mijocul clubului, se urca pe mese (desi nu e vreo dansatoare) si imi provoaca greata. E atat de grasa si de dezbracata…Un tip deja se crede in fata la Unirii. Ar vrea sa ma invite la dans. Dar nu! Eu am pe cineva. Si imi e dor de acel cineva…
Umplu si golesc acel pahar de nenumarate ori. Nu ma mai recunoaste telefonul! Nu vrea sa mai aiba semnal. Nu am semnal in club…Un alt tip vrea sa ma invite la dans, dar se opreste imediat ce imi vede ochii de pisica neagra. Saracul…nu am nimic cu el; cu nimeni. Doar cu mine am ce am.
Paharul ma injura de mama focului si se roaga de mine…
-Te rog, nu ma lasa gol. Fie-ti mila de mine. Ah, nu! Nu mai cere alta sticla! Te rog! O sa iti para rau. Nu ma lasa gol, ca vei avea aceeasi soarta ca si mine. Nu ma lasa goool!
-Eu? Ce soarta? Cum as putea sa fiu eu ca tine? Eu nu pot sa fiu ca un pahar!
-Serios?
Nu stiu ce a vrut sa spuna, dar dupa ce l-am lasat gol de cateva ori, m-a lasat si el pe mine. Orice tip din club semana cu el din spate. Dar el nu era. Unde era? Nu stiu. Nu mi-a zis. Si uite asa am plecat eu frumos spre casa. Sau cel putin asta intentionam. La un moment dat ma simt acostata pe strada. M-am speriat(ca o proasta, degeaba. Era el). Si…paharul a avut dreptate. Am reusit sa ajung ca el, goala. Bine ca nu l-am spart…paharul.
Sunt atat de fericita incat as putea muri…


2 Responses to “Blestemul paharului gol”


  1. 19 Mai 2010 la 10:36 AM

    Foarte frumos…chiar ai talent si sentimente…imi place foarte mult tot ce scrii tu si cum gandesti…este intr-adevar un blog care merita citit si urmarit…si am sa te urmaresc in continuare…insa e o problema…background-ul asta cu marea sau oceanul….afecteaza foarte mult vizualizarea scrisului…incearca sa il schimbi si sa pui unul simplu de o culoare care sa nu oboseasca ochiul…sincer mi-a luat cam 20 de minute sa il citesc…cu greu…dar am reusit…si dupa a trebuit sa stau cu ochii inchisi sa ii odihnesc……am citit pentru ca mi-a placut…altfel nu citeam…dar totusi…in felul asta iti fug vizitatorii ….si e pacat…sper sa nu fi afectat starea ta sau a cititorilor tai ce am spus eu aici…daca vrei sa iei in calcul asta sa ma nunti si pe mn…si astept si alte posturii lafel de interesante

  2. 19 Mai 2010 la 12:55 PM

    Mirra,minunata aceasta povestire a …..blestemului paharului gol,felicitari ,o zi frumoasa🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.


Opinia ta este...

