18
Iun
10

Creştin sau cretin?

            Având în vedere faptul că religia a devenit un hobby, ceva de care ne amintim doar la nunţi, botezuri, înmormântări sau onomastice (asociem biserica şi practicile „barbare” bisericeşti cu credinţa), şi nu în fiecare zi (aşa cum fac adevăraţii creştini), am ajuns la o concluzie: unii suferă de cretinism (altfel nu îmi explic înapoierile mintale). De aceea mă întreb care-i denumirea corespunzătoare: creştin sau cretin?

            Persoanle mai (foarte) în vârstă, care se autointitulează „creştine până în măduva oaselor”, precum şi alţii ce se consideră creştini, au concepţii destul de…inoportune pentru ei înşişi. De exemplu, atunci când li se întâmplă ceva foarte rău, îşi pun întrebările: „De ce, Doamne, eu? De ce mă pedepseşte Dumnezeu?”. STOP! Eu nu sunt creştină din toate punctele de vedere (nu în mod practic). Eu sunt eu, cu propriile-mi principii, iar unele din acestea se întâmplă să coincidă cu „creştinismul”. Ok. Tu, ca un bun creştin, cum poţi spune sau crede că Dumnezeu te pedepseşte? Nu cumva Dumnezeu judecă şi doar atât în viaţa de apoi? Cum să te pedepsească cât încă eşti viu?(sau poate Dumnezeul tău e altul). Sau, mai sunt cazuri de genul: „ a murit pentru că aşa a vrut Dumnezeu. Cum crucea mă-sii?! Nu! Dumnezeu nu omoară, nu ia vieţi. El dă vieţi! Un alt exemplu: în faţa unui examen: „Cu Dumnezeu înainte!” Dacă tu nu înveţi, nu ai inspiraţie sau eşti cu mintea în altă parte (ca mine), Dumnezeu nu are ce să-ţi facă. A copia e rău. Deci Dumnezeu nu te îndeamnă să copiezi. Iar dacă tu eşti emotiv sau suferi de cretinism, nu e din cauza lui Dumnezeu (nu Dumnezeu îţi ia minţile. Poate că ştiai prea multe, iar informaţiile s-au suprapus). Sau, dacă pici examenul, spui: „Aşa a vrut Dumnezeu. Aşa a fost să fie!”. Nu! Dumnezeu nu te-a îndemnat să nu înveţi, nu El a făcut subiectele de examen, nu El trebuia să-ţi sufle ţie ceea ce aveai de zis/de scris. Ori, atunci când moare cineva, „atâtea zile i-a dat Dumnezeu”. Nici aici nu are dreptate. Dumnezeu nu numără zilele fiecăruia, nu alege El ziu morţii, nu controlează El zilele fiecăruia.   

            Ar mai fi multe. Prefer să cred în mine sau să tac. Nu mă dau creştină, dar nici atea. Sunt o simplă fiinţă ce crede doar în iubire şi în destin (sau coincidenţe, că nici astea nu vin de la Dumnezeu). Minunile nu există, ci doar dorinţa aprigă de împlinire. Doar dorindu-ţi poţi obţine (uneori binele tău înseamnă răul altuia, iar Dumnezeu nu face rău niciodată). Dumnezeu nici nu îţi dă, nici nu îţi bagă în traistă. El doar îţi dă viaţă şi te lasă pe tine să alegi între bine şi rău. De unde până unde „Creştin sau cretin”? Păi…ori eşti creştin, ori suferi de înapoieri mintale (dacă eşti în categoria celor enumeraţi). 


0 Responses to “Creştin sau cretin?”



  1. Lasă un comentariu

Opinia ta este...

