28
Iun
10

Glisto si Timpul


 
 
S-a îmbolnăvit timpul… 
E stresat…plânge ca nătângul. 
S-a întrecut pe sine însuşi. 
Nu i-am fost nicicând supuşi… 
S-a întristat timpul şi plânge. 
A îmbătrânit, iar corpu-l strânge.
 
 
 
„Vai, timpule! Eşti bolnăvior? 
Ai uitat că eşti trecător? 
Ţi-ai pierdut propria noţiune? 
Vai, timpule!” blândul Glisto spune.
 
 
 
„De mi-aş fi pierdut noţiunea, 
N-ar fi existat pământul, lumea…
Şi prin urmare, nici eu.” 
„Vai timpule, Tu eşti Dumnezeu?”
 
 
 
„Nu, Glisto. Eu sunt Timpul. 
Azi mai confuz. 
Stau prost cu cititul, 
Nu mai am auz…”
 
 
 
„Timpule, spune-mi, te rog, 
de ce depindem de tine ca de un drog?” 
„Eu sunt cel care depinde de voi, 
nu voi de mine…ce ploi!”
 
 
 
„Timpule, Tu eşti atotştiitor? 
Ai fost sau eşti cuiva dator?” 
„Eu sunt Timpul şi atât. Ţine minte: 
Tu eşti tu, iar restul – cuvinte.”
 
 
 
„Timpule, eu le voi şti pe toate, ca tine?” 
„Învaţă din rău tot ce e bine! 
Iar din bine încearcă să creezi şi mai bine. 
Dar să nu vrei perfectul. Nu ţine.”
 
 
 
„Timpule, eu sunt un vierme nătâng şi hapsin. 
Ce caut eu pe-acest meleag divin?” 
„Oh, dragă Glisto, preţuieşte-te mereu. 
E de ajuns că toţi se cred Dumnezeu. 
Şi ţine minte că şi eu trec. 
Deci nu mai plânge ca un zevzec!”
 
 
 
„Timpul îmi spune să fiu puternic, 
să nu mă tem de întuneric, 
să nu plâng şi să nu mă dispreţuiesc. 
Dar Timpul e mort. N-are rost să trăiesc…”
 
 
 
(Pentru că şi tu eşti Timpul meu, eşti al meu Tot, eşti…raţiunea mea.)
 

1 Response to “Glisto si Timpul”


  1. 25 Aprilie 2011 la 12:52 PM

    webpage


Opinia ta este...

