17
Dec
10

Maestrul si Margareta

 

Izolat în propria mea lume,

Vieţii mele i-am căutat un nume,

Căci mi-am dorit un nume, oarecare!

Şi-a apărut în viaţa mea o floare.

***

M-au inspirat enorm timpurile apuse,

Sărmanul Om, ce-n mod barbar se duse…

Şi-a stins şi steaua, fără să blesteme,

Privind în Sus, pe Tatăl său să-L cheme…

 

Căci Tatăl Său era Cuvânt măreţ

De hegemon tratat doar cu dispreţ.

Nici ceilalţi nu credeau în a Sa putere,

Dar când Omul muri, au început să spere,


Pentru că printre norii negri udaţi de ploicică,

Îl vedeau pe El, pe Fiul, cum la Cer se ridică,

Cum le făcea cu mâna zicându-le „Cu bine…”

Îngenunchind, enoriaşii-n lacrimi spuneau „Credem în Tine!”


În mantia-i cea albă, cu ochii-nchişi, spre soare,

Hegemon stă pe tron, iar capul rău îl doare.

Nici nu văzu minunea, ci simte doar durerea,

Şi vina persuasivă ce-i produse tăcerea.


„Nu ai crezut în Mine, nici în Cuvântul meu,

Nici că al meu Tată e Bunul Dumnezeu.

N-ai crezut nici în tine, stimate hegemon,

Ai ascultat de alţii, şi-ai omorât un Om.


Un Om nevinovat, ce doar bine-ţi făcea,

Cu frică de nimic, tot ce credea, spunea.

Cu indiferenţă ai cântărit tu, hegemon,

La moarte, printr-o glumă, ai condamnat un Om.


Un Om care te iartă, deşi nu te-ai scuzat.

Un om care nu iartă, comite un păcat.

Iar Dumnezeu Tatăl e însăşi Perfecţiunea,

Iar Eu, în al Lui Nume, iert pe toată lumea.”


Cu mâinile la tâmple şi cu privirea-n jos,

Hegemon L-aude, dar nu-L vede pe Hristos.

Să fie conştiinţa? Să fie falsa vreme?

Dar Omul Bun S-a dus, iar seara acum se-aşterne…


Deşi e noapte oarbă, o stea o luminează tare,

Iar hegemon, pe tron, nu pică în visare.

Mai condamnase oameni, „dar ăsta e ciudat!

Eu sunt de vină, Doamne! Sunt Pontius Pilat!”


***

O Margaretă fină, din glastra unei vile

S-a scuturat de rouă şi a venit la mine.

Iubea acea poveste, dar şi trăia prin ea,

Şi mă iubea pe mine…ce mult mă mai iubea…


Dar cu acea poveste a vrut să mă ridice,

Însă, în faţa fricii, nu a avut ce zice…

Căci a nu critica e împotriva firii!

Şi de-aia mulţi nu ştiu motivul omenirii.


Nu din Cer căzu acel blestem letal,

Cin din mintea lumii – că banu-i principal!

Din cauza valutei, toţi şi-au călcat onoarea,

Şi au plătit cu sânge, necunoscând valoarea…


Unii şi-au pierdut mintea, alţii şi-au pierdut viaţa,

Alţii-şi schimbă destinul, iar banii-şi schimbă faţa.

Ce-i doare cel mai groaznic şi-i apasă cel mai tare

E că şi-au dat spiritul pe false hârtioare.


Şi eu mi-am pierdut mintea, dar nu din astă vină,

Ci fiindcă a plecat frumoasa mea regină.

Din cauza durerii, a dorului, a nesiguranţei,

Am leşinat, în frig, la capătul speranţei.


Te-am aşteptat să vii, frumoasă Margaretă,

Zile şi nopţi, în lacrimi, în camera-mi infectă.

Bântuiam ca un zombie prin holul tinereţii,

Şi ai sosit iubito tocmai-n amurgul vieţii.


Dar nu mă plâng, regină, că te-ai întins târziu,

Ştiu că mă iubeai şi-atunci când eram viu.

Şi ştiu că ţi-ai dat anii, sufletul, viaţa, toate

Doar pentru a fi împreună o eternitate.


Eu n-aş fi făcut asta, îţi jur pe ce-am mai sfânt,

Nu aş fi săpat groapa propriului meu mormânt…

Nu m-aş fi aruncat cu elan în faţa morţii,

Dar tu, prea slabă, Margot, picaşi în plasa sorţii.


Eu sunt, poate, prea laş sau neîncrezător,

Tu, Margareta scumpă, crezuşi mult prea uşor.

Şi-n loc către icoană să-ţi faci o rugăciune,

În faţa necuratului făcuşi o plecăciune.


Şi te-ai pierdut cu firea, frumoasa mea regină

Între fiare dure, reci, vechi, pline de rugină.

Dar dincolo de fiare se vede o lumină:

E o căsuţă, a noastră, în a Raiului grădină.

Cer vieţii ceea ce viaţa mi-a refuzat: răbdarea!


Şi ceea ce viu am pierdut, mort am recuperat: onoarea!

De-un singur lucru sunt sigur pe pământ:

Manuscrisele nu ard nicicând!

Şi-atunci când totul se rezumă la doi,

Vei ştii că iubirea trăieşte veşnic în noi…


Opinia ta este...

